|
T.S.
27.09.1999 02:28:34
18914
|
Re: Keskusteluryhmän väärinkäyttö - huutoäänestys!
Sami Nurmisto kirjoitti 24.09.1999 (18769)...
>Yhdytäänkö edellisen kirjoittajan >mielipiteeseen siitä, että vastaava >propaganda deletoidaan moderoinnin >sijasta?
Olen tällä palstalla sen verran uusi lukija, että en ole paljoa nähnyt minkälaisia nämä revisionismi viestit ovat olleet, mutta mielestäni moderointi riittää.
|
|
OMega
28.09.1999 02:28:51
18931
|
Re: Ceterum censeo revisionismi esse delendendam
Risto LL kirjoitti 27.09.1999 (18912)...
>Ilmeisesti viesti "Miksei Skepsis >julista keskitysleirejä huu-haaksi" >oli niin hyvin jäsenelty ja asian >ytimeen osuva että se herätti >Skepsiksen kovimmissa taistolaisissa >paniikin - NL:ton tyyliin julistetun >virallisen historiankirjoituksen >totuusarvo uhkaa laskea. >Vasemmistolainen valheiden korttitalo >seisoo keskitysleirivalheen varassa.
Hehheh, sinun mielestäsi varmaan Aatukin oli vasemmistolainen.
>
>
|
|
OMega
28.09.1999 02:28:52
18932
|
Re: Humanisti
Risto LL kirjoitti 27.09.1999 (18909)...
>
>Kun humanisti on mies, hän on >pitkätukkainen, ehkä parrakas, >kaulalla hänellä on huivi ja pitää >pällään pitkää nahkatakkia. >Poliittinen ideologia on 70-luvun >taistolaisuus, mutta nyt samaa paskaa >tarjoillaan uudessa paketissa >(vihreäliike, anti-fasismi, >solidaarisuus).
>Kun humanisti on nainen hänellä on >silmälasit, punaiseksi värjätyt >lyhyet hiukset, kangas takki, itse >neulottu myssy. Hän on vasemmisto- >feministi, kadehtii niitä joilla >menee hyvin, ja väittää ettei >haluaisi itse menestyä. Hän on >kasvissyöjä, ja eko-show on kokoajan >päällä.
Naulan kantaan :) Ultra bra imee.
|
|
OMega
28.09.1999 02:28:53
18933
|
Re: Poliittisten aiheiden moderointi
Sami Nurmisto kirjoitti 27.09.1999 (18879)...
>>Johtuu siitä, että kapeakatseisten >>insinörttien mielestä tiedettä ovat >>vain luonnontieteet. ;-)
Ja nimitys "nörtti" on kateellisten humanistien keksimä, että he voisivat kompensoida egoaan älyllisesti ylivertaisen insinöörin suhteen ;)
|
|
Vesa Tenhunen
28.09.1999 02:28:55
18935
|
Re: Nörttejä
OMega kirjoitti 28.09.1999 (18933)...
>Ja nimitys "nörtti" on kateellisten >humanistien keksimä, että he voisivat >kompensoida egoaan älyllisesti >ylivertaisen insinöörin suhteen ;)
"Älyllisesti ylivertaisen"?!?! Kyllä teillä insinööreillä ainakin itseironiaa piisaa, pisteet siitä teille.
Mutta menkääs nyt mittailemaan sähköjohtoja, kiristelemään ruuveja tai jotain... >;-)
|
|
Petri Liljaniemi
28.09.1999 02:28:58
18938
|
Pari poimintaa:
"Minä en ole historian tutkija, enkä kiellä keskitysleirejä, mutta en myönnäkkään."
"Vasemmistolainen valheiden korttitalo seisoo keskitysleirivalheen varassa."
Eikö tämä ole aika ristiriitaista?
Petri Liljaniemi
|
|
Vesa Tenhunen
28.09.1999 02:28:59
18939
|
>Minä en ole historian tutkija, enkä >kiellä keskitysleirejä, mutta en >myönnäkkään. Mielestäni voimme >ainoastaan sanoa ettemme tiedä mitä >todella tapahtui 40-luvun >sotaolosuhteissa.
Kukkua. *Me* voimme sanoa paljonkin siitä, mitä todella tapahtui, mutta sinä et tietenkään voi. Tosiasiat ovat demagogeille ikäviä ja siksi sinun täytyy leikkiä kuin niitä ei olisikaan.
>Olen keskittänyt kritiikkini siihen >tapaan jolla yhteiskunta suhtautuu >historian tutkimukseen, unohtaen >tieteen metodit ja ihanteen vapaasta >tieteestä.
Olet osin oikeassa. Revisionistit eivät varmaankaan ole unohtaneet tieteen metodeja, koska he eivät ole niitä koskaan oppineetkaan. Mitä "vapaaseen tieteeseen" tulee... no, jos revisionistit pääsisivät niskan päälle, tämä aihe unohdettaisiin tietysti nopeasti. Vapauttahan on vain silloin, kun on vapaus ajatella Johtajan ajatuksia, vai mitä?
>Minä en halua käydä >historiantutkimuksellista keskustelua >täällä.
Hyvä. On reilua jättää sellainen asia sikseen, josta ei mitään tiedä.
>Ilmeisesti viesti "Miksei Skepsis >julista keskitysleirejä huu-haaksi" >oli niin hyvin jäsenelty ja asian >ytimeen osuva että se herätti >Skepsiksen kovimmissa taistolaisissa >paniikin
Heh heh, tekstiäsi lukiessani tuli tosiaan mieleen määritteet "hyvin jäsennelty" ja "asian ytimeen osuva", sillä juuri niistä viestissäsi ei ollut jälkeäkään.
Ja nyt olen näköjään Skepisksen kovimpia taistolaisia. Pitääkin kertoa tämä muutamalle opiskeluaikaiselle punavihreälle kaverilleni, jotka ovat pitäneet talouspolitiikan ja historian mielipiteitteni takia minua lähinnä uusnatsina. Mahtavat yllättyä, että olenkin aivan aateveljiä...
>- NL:ton tyyliin julistetun >virallisen historiankirjoituksen >totuusarvo uhkaa laskea.
Se laski ja romahti jo aikoja sitten. Yritä nyt herätä haavemaailmastasi.
>Vasemmistolainen valheiden korttitalo >seisoo keskitysleirivalheen varassa.
Viestisi alussa kirjoitit: ::Minä en ole historian tutkija, enkä ::kiellä keskitysleirejä, mutta en ::myönnäkkään.
Jos et kiellä keskitysleirejä, niin mistäs sinä tämän "keskitysleirivalheen" keksit?
Olen huomannut kyllä jonkinlaisia jakomielisiä oireita kirjoituksissasi ennenkin, mutta aiemmin olet sentään kirjoittanut yksittäiset viestisi johdonmukaisesti. Nyt puhuit itsesi pussiin jo lyhyessä tekstissä. Huolestuttavaa.
|
|
Mikko Hyvärinen
28.09.1999 02:29:02
18942
|
Historian vääristelyä.
>Minä en ole historian tutkija, enkä >kiellä keskitysleirejä...
Mutta myöhemmin kirjoitat:
>...seisoo keskitysleirivalheen varassa.
Et siis kiellä keskitysleirejä, mutta pidät niitä valheena?
>Mielestäni voimme >ainoastaan sanoa ettemme tiedä mitä >todella tapahtui 40-luvun >sotaolosuhteissa.
Melkoisella varmuudella tiedämme. Paljon varmemmin, kuin esim. se, mitä tiedämme Erik Punaisen elämästä. Leireistä -ja tuhoamisohjelmasta- on runsaasti fyysisiä todisteitakin.
>Ilmeisesti viesti "Miksei Skepsis >julista keskitysleirejä huu-haaksi"... >...herätti Skepsiksen kovimmissa >taistolaisissa paniikin.
Minä en ole taistolainen, enkä paniikissakaan. Koeta ymmärtää, että revisionismia voi vastustaa muutenkin kuin poliittisista syistä - esim siksi, että se on tarkoitushakuista historian vääristelyä. Puhumattakaan siitä, että siihen liittyy hyvin usein juutalaisvastaisuutta.
Jos et pidä historiallisesta faktasta -se on mielestäsi NL:n julistama. Jos joku on eri mieltä kanssasi -kommunistien kätyreitä. Kukaan ei kuitenkaan ole tällä palstalla yrittänyt väittää, että esim Stalinin vainoja ei koskaan tapahtunut. Niiden kieltäminen olisikin historian kieltämistä, suoranaista valehtelua, kuten revisionismikin. -Mikko Hyvärinen
|
|
Mikko Hyvärinen
28.09.1999 02:29:04
18944
|
Re: Opetusta kerrakseen
Petri Liljaniemi kirjoitti 27.09.1999 (18902)...
>Olen itse asiassa kyseiselle >opettajalle kiitollisuudenvelassa: >pieni poika alkoi epäillä >voimakkaasti auktoriteetin sanaa... >Ja lopputuloksena on tällainen >ateistinen, paikoin ylikriittinenkin >pessimisti ;0)
>Petri Liljaniemi
Niin täälläkin. Viimeistään tuolloin usko opettajien erehtymättömyyteen ropisi koko luokan silmissä.
-Mikko Hyvärinen
|
|
Kimmo Mikonranta
28.09.1999 02:29:07
18947
|
Re: Poliittisten aiheiden... yleistykset
Sami Nurmisto kirjoitti 27.09.1999 (18899)...
>Yleistykset ovat typeriä, jollei >niitä ota huumorilla :-)
Älä yleistä!
|
|
jatam
28.09.1999 02:29:10
18950
|
Mikko Hyvärinen kirjoitti 28.09.1999 (18944)...
>Petri Liljaniemi kirjoitti 27.09.1999 >(18902)...
>>Olen itse asiassa kyseiselle >>opettajalle kiitollisuudenvelassa: >>pieni poika alkoi epäillä >>voimakkaasti auktoriteetin sanaa... >>Ja lopputuloksena on tällainen >>ateistinen, paikoin ylikriittinenkin >>pessimisti ;0)
>>Petri Liljaniemi
>Niin täälläkin. Viimeistään tuolloin >usko opettajien erehtymättömyyteen >ropisi koko luokan silmissä.
>-Mikko Hyvärinen
Eivätkö uskovaiset koskaan opi?
Oma skeptinen/filosofinen/maailmankaikkeudellinen ajatteluni heräsi kun sama jehovan todistaja kävi kaksi kertaa saman syksyn aikana mainostamassa raamattua. Silloin tajusin kuinka paljon uskonnot ovat kirjojen ja saarnaajien varassa.
Tosin maaperä oli kyllä aika otollinen...
|
|
jatam
28.09.1999 02:29:25
18965
|
Re: Historian vääristelyä.
Mikko Hyvärinen kirjoitti 28.09.1999 (18942)...
>Risto LL kirjoitti 27.09.1999 (18912). >..
>Jos et pidä historiallisesta >faktasta -se on mielestäsi NL:n >julistama. Jos joku on eri mieltä >kanssasi -kommunistien kätyreitä. >Kukaan ei kuitenkaan ole tällä >palstalla yrittänyt väittää, että >esim Stalinin vainoja ei koskaan >tapahtunut. Niiden kieltäminen >olisikin historian kieltämistä, >suoranaista valehtelua, kuten >revisionismikin. -Mikko Hyvärinen
Hei mutta voisimmehan mekin muunnella vähän historiaa eduksemme... Kieltäisimme laman syntymisen, eikä Karjalaakaan koskaan menetetty, voisimme keksiä sähkölämpun uudestaan...
|
|
Vapaa tiede vai sosialistinen inkvisitio?
28.09.1999 02:29:30
18970
|
Joka ei opi historiasta on tuomittu elämään sen uudelleen
>Et siis kiellä keskitysleirejä, >mutta pidät niitä valheena?
Vastaan tässä samassa muillekkin samasta asiasta kiusaantuneille. Minä pidän lukua 6 miljoonaa epä-todennäköisenä, ja lukua 100 000 todennäkköisenä.
100% varmuudella en voi tulla tietoiseksi historian tapahtumista koska en ole itse ollut näkemässä.
En siis kiellä enkä myönnä keskitysleirien a) olemassa oloa (kun tarkoitetaan tuhoamisleirejä). b) lukua 6 miljoonaa
Keskitysleirien olemassa olon tunnustan kun tarkoitetaan vankien kokoamis- tai työleirejä (joka on sota oleissa normaalia)
>Paljon varmemmin, kuin esim. se, mitä >tiedämme Erik Punaisen elämästä. >Leireistä -ja tuhoamisohjelmasta- on >runsaasti fyysisiä todisteitakin.
Sinä olet kyllä typerä kun et tajua mistä puhutaan. Ennenkuin pelataan monopolia on otettava selville pelin säännöt. Ennenkuin tutkitaan historiaa on otettava selville millä keinoin tutkimusta voidaan tehdä. Nyt sinä lähdet esittelemään todisteita ennenkuin edes ymmärrät milloin historiantutkimuksella voi olla validiteettia.
Kun inkvisitio julisti Galileon ajatukset harhaoppisiksi niin oli varmasti paljon tieteilijöitä jotka totesivat että on paljon todisteita siitä että aurinko kiertää maata. Ilmeisesti kokonainen joukko kirkon hännystelijöitä ja kirkonmiesten perseennuolijoita oli kauhistelemassa Galileon "harhaoppineisuutta". Mieshän on noita tai demonin vallassa (vrt noita = rasisti, demoninvallassa = anti-semitisti).
http://www.fordham.edu/halsall/mod/1630galileo.html
Siinä tilanteessa jossa auktoriteetti estää jonkin asian kyseenalaistamisen, rationaalinen ihminen ei usko "virallista totuutta".
JOS VALTIOVALLALLE ANNETAAN OIKEUS RANKAISTA TIETYISTÄ TIETEELLISISTÄ (esim historiantutkimus, evoluutiopsykologia) NÄKÖKANNOISTA TIEDE ON MIELIVALLAN ALAISTA eikä sillä ole totuusarvoa.
Paina tämä typerään kalloosi.
>Puhumattakaan >siitä, että siihen liittyy hyvin >usein juutalaisvastaisuutta.
Ilmeisesti haluat antaa juutalaisille jonkinlaisen erikoisaseman kansana jota ei saa arvostella. Johtuuko tämä kiintymysestäsi Karl Marxiin vai onko syynä luterilainen fiksaatio juutalaisten pyhyydestä, sitä en tiedä, mutta valitettavasti historiantutkimus voi nähdä myös juutalaisten tehneet moraalisesti arveluttavia tekoja (esim perusteeton syytös kansanmurhasta ja rahankeruu sen varjolla).
>Jos et pidä historiallisesta >faktasta -se on mielestäsi NL:n >julistama.
Näin asia valitettavasti usein on. NL:ttoa ei enää ole mutta nyt on EU joka on vasemmisto/humaani/ viher/puna/solidaarisuus voimien hallinnassa. Huomaa että nationalistipuolueet puuttuvat lähestulkoon kokonaan. Äläkä ole niin typerä että väität demari-puoluetta nimeltä Kokoomus oikeistolaiseksi...
|
|
Mikko Hyvärinen
28.09.1999 02:29:31
18971
|
jatam kirjoitti 28.09.1999 (18965)...
>Hei mutta voisimmehan mekin >muunnella vähän historiaa eduksemme... >Kieltäisimme laman syntymisen, eikä >Karjalaakaan koskaan menetetty, >voisimme keksiä sähkölämpun uudestaan...
Mitä sinä lampulla? Kriittinen ja riippumaton tekniikan-tutkimus(ei siis sellainen, jota maamme opetus-laitoksissa valvonta-komission pää-töksellä opetetaan) selvästi osoittaa, että sähköksi kutsuttua ilmiötä ei ole olemassakaan. Et usko? No sitten sinä olet selvästikin epä-isänmaallinen ja keski määräistä tyhmempi henkilö. Ne, jotka ajattelevat omilla aivoillaan tietävät, ettei sähköä ole olemassakaan.
-Mikko HH
|
|
jatam
28.09.1999 02:29:33
18973
|
Re: Joka ei opi historiasta on tuomittu elämään sen uudelleen
Vapaa tiede vai sosialistinen inkvisitio? kirjoitti 28.09.1999 (18970)...
>>Et siis kiellä keskitysleirejä, >>mutta pidät niitä valheena?
>Vastaan tässä samassa muillekkin >samasta asiasta kiusaantuneille. Minä >pidän lukua 6 miljoonaa epä- >todennäköisenä, ja lukua 100 000 >todennäkköisenä.
Kumpi on pahempi se joka tappaa yhden vai se joka tappaa sata?
>100% varmuudella en voi tulla >tietoiseksi historian tapahtumista >koska en ole itse ollut näkemässä.
Tuon perusteella emme voi olla varmoja mistään.
>En siis kiellä enkä myönnä >keskitysleirien a) olemassa oloa >(kun tarkoitetaan tuhoamisleirejä). >b) lukua 6 miljoonaa
>Keskitysleirien olemassa olon >tunnustan kun tarkoitetaan vankien >kokoamis- tai työleirejä (joka on >sota oleissa normaalia)
Niin kun kokonainesesta kansasta tehdään rikollisia...
>>Paljon varmemmin, kuin esim. se, >mitä >tiedämme Erik Punaisen elämästä. >>Leireistä -ja tuhoamisohjelmasta- on >>runsaasti fyysisiä todisteitakin.
>Sinä olet kyllä typerä kun et tajua >mistä puhutaan. Ennenkuin pelataan >monopolia on otettava selville pelin >säännöt. Ennenkuin tutkitaan >historiaa on otettava selville millä >keinoin tutkimusta voidaan tehdä. >Nyt sinä lähdet esittelemään >todisteita ennenkuin edes ymmärrät >milloin historiantutkimuksella voi >olla validiteettia.
Ja koko aika menisi pelkään riitelyyn! nimim. kokemusta löytyy.
Klips...
>Ilmeisesti haluat antaa >juutalaisille jonkinlaisen >erikoisaseman kansana jota ei saa >arvostella. Johtuuko tämä >kiintymysestäsi Karl Marxiin vai onko >syynä luterilainen fiksaatio >juutalaisten pyhyydestä, sitä en >tiedä, mutta valitettavasti >historiantutkimus voi nähdä myös >juutalaisten tehneet moraalisesti >arveluttavia tekoja (esim perusteeton >syytös kansanmurhasta ja rahankeruu >sen varjolla).
Niin ja saksalaisethan tässä on se pyhä herraskansa.
Ja nyt näemme mikä on moderoijien kanta politiikkaan....
|
|
Risto LL
28.09.1999 02:29:34
18974
|
>Ja nyt näemme mikä on moderoijien >kanta politiikkaan....
Tämä onkin holohoaxin puolustajien ainoa argumentti jolla he voivat perustella kantansa.
Terv. Risto LL
"Laissa ei ole oikeudenmukaisuutta, eikä lainkäytössä säännönmukaisuutta. On olemassa vain lainkäytön lopputulos"
|
|
Risto LL
28.09.1999 02:29:35
18975
|
>Ne, jotka ajattelevat omilla aivoillaan tietävät, ettei >sähköä ole olemassakaan.
Ja jos joku muuta väittää niin teloitettakoon!
|
|
Mikko Hyvärinen
28.09.1999 02:29:41
18981
|
Vapaa tiede vai kansallissosialistinen inkvisitio?
Arvatkaa kuka kirjoitti 28.09.1999 (18970)...
>Joka ei opi historiasta on tuomittu >elämään sen uudelleen.
Tässä syy vastustaa natsismia on kiteytetty aivan erinomaisesti!
>Vastaan tässä samassa muillekkin >samasta asiasta kiusaantuneille. Minä >pidän lukua 6 miljoonaa epä- >todennäköisenä, ja lukua 100 000 >todennäkköisenä.
Aha, selvisi.
>100% varmuudella en voi tulla >tietoiseksi historian tapahtumista >koska en ole itse ollut näkemässä.
Etkä sittenkään. Ainahan on mahdollista hallusinoida. 100% varmuutta historiassa on hyvin vaikea saada. Mutta se, että natsit systemaattisesti murhasivat noin 6 miljoonaa henkilöä, pääasiassa juutalaisia, mutta myös mm. mustalaisia, on historiallisesti hyvin varmaa. Varmempaa kuin se, että Caesar eli.
>Sinä olet kyllä typerä
Minä olen kyllä huomattavan typerä. Mutta pystyn sentään älykkääseen keskusteluun nimittelemättä...
>kun et tajua mistä puhutaan.
Ymmärrän kyllä. >Ennenkuin tutkitaan >historiaa on otettava selville millä >keinoin tutkimusta voidaan tehdä. >Nyt sinä lähdet esittelemään >todisteita ennenkuin edes ymmärrät >milloin historiantutkimuksella voi >olla validiteettia.
Ei natsien tekemää kansanmurhaa tarvitse validoida. Se todettiin jo silloin kun se ei ollut vielä kaikilta osin historiaa. Sinä se yrität kiistää tapahtuneen tosiasian lähinnä sillä perusteella, että kaikki teoriaa tukevat histriantutkijat, niin Suomessa, Yhdysvalloissa kuin Iso-Britanniassakin ovat Vasemmistolaisia tai rahanahneita juutalaisia tai molempia. Get Real.
>Kun inkvisitio julisti Galileon >ajatukset harhaoppisiksi niin oli >varmasti paljon tieteilijöitä jotka >totesivat että on paljon todisteita >siitä että aurinko kiertää maata.
Niin, ja kun heliosentriset todisteet olivat vahvempia niin kaikki, lopulta kirkkokin, hyväksyivät Heliosentriusn(ja sinänsä virheellisen) maailmankäsityksen.
>Ilmeisesti kokonainen joukko kirkon >hännystelijöitä ja kirkonmiesten >perseennuolijoita oli kauhistelemassa >Galileon "harhaoppineisuutta."
Aha. Ja revisionismin kannattajat hännystelevät ja nuolevat minkä persettä?
>Mieshän on noita tai demonin vallassa >(vrt noita = rasisti, demoninvallassa >= anti-semitisti).
Voi, onko sinua kohdeltu kaltoin?
>Siinä tilanteessa jossa >auktoriteetti estää jonkin asian >kyseenalaistamisen, rationaalinen >ihminen ei usko "virallista >totuutta".
Jos kyseenalaistat kertotaulun löytyy varsin pian auktoriteetti joka haluaisi estää sen kyseenalaistamisen.
>JOS VALTIOVALLALLE ANNETAAN OIKEUS >RANKAISTA TIETYISTÄ TIETEELLISISTÄ >(esim historiantutkimus, >evoluutiopsykologia) NÄKÖKANNOISTA >TIEDE ON MIELIVALLAN ALAISTA eikä >sillä ole totuusarvoa. Tietääkseni tieteellisestä näkökannasta ei rangaista. Kiihotuksesta kansanryhmää vastaan rangaistaan.
>Paina tämä typerään kalloosi.
Mitä henkevää intellektuellismia edustava argumentti!
>Ilmeisesti haluat antaa >juutalaisille jonkinlaisen >erikoisaseman kansana jota ei saa >arvostella.
Juutalaiset eivät ole mikään yksi yhtenäinen kansa. Juutalaisuus on uskonto. Vaikka juutalaiseksi ei tietääkseni voikaan kääntyä siitä voi luopua. Sen jälkeen kun juutalaisuudesta on luopunut ei ole enää juutalainen.
Arvostelu on asia erikseen. Väite, että juutalaiset ovat keksineet tarinan tuhoamisleireistä kerätäkseen rahaa ei ole enää arvostelua.
>Johtuuko tämä >kiintymysestäsi Karl Marxiin vai onko >syynä luterilainen fiksaatio >juutalaisten pyhyydestä
En ole marxilainen enkä kristittykään. Yritä uudestaan.
>tiedä, mutta valitettavasti >historiantutkimus voi nähdä myös >juutalaisten tehneen moraalisesti >arveluttavia tekoja (esim perusteeton >syytös kansanmurhasta ja rahankeruu >sen varjolla).
Aha. Jotkut juutalaiset ovat tehneet rikoksia. Pistetään kaikki juutalaiset heti telkien taa. Esimerkkisi ei vakuuta. Koska he ovat tuollaista tehneet.
>Äläkä ole niin >typerä että väität demari-puoluetta >nimeltä Kokoomus oikeistolaiseksi...
Kokoomus on varmasti vasemmalla siitä missä sinä seisot. Mutta niin olisi entinen POP:kin. Väitätkö esimerkiksi Ronald Reagania tai vasemmistolaiseksi?
-Mikko Hyvärinen
|
|
jatam
28.09.1999 02:29:42
18982
|
Risto LL kirjoitti 28.09.1999 (18974)...
>>Ja nyt näemme mikä on moderoijien >>kanta politiikkaan....
>Tämä onkin holohoaxin puolustajien >ainoa argumentti jolla he voivat >perustella kantansa.
No mikäs teidän perustelut "toisasioille" ovat? Vain seko että kommunistit ja juutalaiset kirjoittavat historiaa? Tämähän käytännössä tarkoittaa sitä että historia on aina puolueellista.
>Terv. Risto LL
>"Laissa ei ole oikeudenmukaisuutta, >eikä lainkäytössä säännönmukaisuutta. >On olemassa vain lainkäytön >lopputulos"
Niin ja yleensä vahvempi voittaa (kuten sodassa).
|
|
Minna Suhonen
28.09.1999 02:29:46
18986
|
jatam kirjoitti 28.09.1999 (18950)...
Virhe tekstissä>
Mistä ihmeestä tuo maininta tulee??
Minulla taas epäilys ja ateismi heräsi kerrassaan saatuani ala-asteella jälki-istuntoa siitä, että rohkenin epäillä enkeleiden olemassaoloa :0)
|
|
RYDE
28.09.1999 02:29:48
18988
|
Risto LL kirjoitti 28.09.1999 (18975)...
>>Ne, jotka ajattelevat omilla >aivoillaan tietävät, ettei >>sähköä ole olemassakaan.
>Ja jos joku muuta väittää niin >teloitettakoon!
Sähkötuolissa...
|
|
M-P Hirvonen
28.09.1999 02:29:52
18992
|
Minna Suhonen kirjoitti 28.09.1999 (18986)...
>Minulla taas epäilys ja ateismi >heräsi kerrassaan saatuani ala- >asteella jälki-istuntoa siitä, että >rohkenin epäillä enkeleiden >olemassaoloa :0)
Heh heh -
Sinähän sait sen ihan aiheesta. Velipoika sai kerran istumista vahingossa, minkä opettaja (Kummo Iitsa) kuittasi sanomalla, että olisit sinä kuitenkin kohta jotakin tehnyt. Minäkin sain kerran puolitoista tuntia, vaikka en tehnyt yhtään mitään, varsinkaan tunnustanut, kuka oli syylli- nen. Mainittu opettaja tökkäsi sitten jälkkärissä pisteen tauluun ja sanoi, että katsotte sitten tuota. Eipä nuo vaikuttaneet uskonnolliseen tai muuhunkaan vakaumukseen. Eipä ollut sitä aihettakaan.
|
|
Vesa Tenhunen
28.09.1999 02:29:54
18994
|
Risto LL kirjoitti 28.09.1999 (18974)...
>Tämä onkin holohoaxin puolustajien >ainoa argumentti jolla he voivat >perustella kantansa.
Kummallista puhetta mieheltä, joka väittää olevansa tietämätön toisen maailmansodan aikaisista tapahtumista. Kun et kerran ollut mukana näkemässä tapahtumia, miten voit puhua mistään holohoaxista?
Yrittäisit edes pysyä siinä roolissa, mihin olet asettunut. Tuollainen muka-objektiivinen, minä-olen-kiistojen-yläpuolella -asenne rapautuu sinulta alta aikayksikön. Vähäinenkin kritiikki saa sinut mesoamaan kommunistijuutalaisten salaliitosta arjalaista sankarikansaa vastaan. Säälittävää.
Mutta hyvän otsikon osasit valita. Vielä kun ymmärtäisit sen.
|
|
Vesa Tenhunen
28.09.1999 02:29:55
18995
|
Vapaa tiede vai sosialistinen inkvisitio? kirjoitti 28.09.1999 (18970)...
Ikääsi tietämättä arvelisin, että Suomen itsenäistyminen v. 1917 on sinusta huijausta. Koko toinen maailmansota on tietysti myös huijausta, jos et ollut sitä näkemässä. Kenties Kekkosen valinta presidentiksi, Kuuban ohjuskriisi ja kuulennot ovat myöskin pelkkää huijausta.
>Ennenkuin tutkitaan >historiaa on otettava selville millä >keinoin tutkimusta voidaan tehdä. >Nyt sinä lähdet esittelemään >todisteita ennenkuin edes ymmärrät >milloin historiantutkimuksella voi >olla validiteettia.
Lupasit aiemmin olla puuttumatta historiantutkimukseen. Pidä kiinni päätöksestäsi, äläkä osoita tyhmyyttäsi.
>Kun inkvisitio julisti Galileon >ajatukset harhaoppisiksi (NAPS)
Sinä et ole mikään Galileo. Galileon väitteet pystyttiin todistamaan oikeiksi, mutta revisionistien väitteet pystytään todistamaan ainoastaan valheiksi.
>Ilmeisesti haluat antaa >juutalaisille jonkinlaisen >erikoisaseman kansana jota ei saa >arvostella.
Eli jos joku sanoo, että juutalaisten kaasuttaminen oli typerä ja paha teko, se on sinun mielestäsi sama kuin juutalaisten asettaminen arvostelun yläpuolelle? Kukahan tässä keskustelussa on typerä?
>Johtuuko tämä >kiintymysestäsi Karl Marxiin vai onko >syynä luterilainen fiksaatio >juutalaisten pyhyydestä
Et ole tainnut lukea Lutherin mietteitä juutalaisista? Ai niin, mutta eihän Lutheria ole ollut olemassakaan, kun sinä et ole ollut häntä näkemässä.
>historiantutkimus voi nähdä myös >juutalaisten tehneet moraalisesti >arveluttavia tekoja (esim perusteeton >syytös kansanmurhasta ja rahankeruu >sen varjolla).
Eihän hullu ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. Minkä ihmeen takia maksumieheksi huijattu Yhdysvallat ei ole jo aikaa sitten lopettanut Israelin avustamista? Revisionistithan saavat USA:ssa ilman vankeustuomion pelkoa vapaasti kertoa "tutkimustuloksistaan". Kun katsoo kuinka nihkeästi jenkit suhtautuvat YK-jäsenmaksuihinsa, niin on se kumma, ettei rahahanoja Israeliin ole suljettu.
Mitä jos tarjoaisit kuitenkin ensin muutamia todisteita tämän syytöksen "perusteettomuudesta". Pelkkä pään aukominen nimimerkkien suojasta ei oikein vakuuta. (Voit toki kertoa todisteista nimimerkilläkin, ei se sinänsä haittaa.)
>Näin asia valitettavasti usein on. >NL:ttoa ei enää ole mutta nyt on EU >joka on vasemmisto/humaani/ >viher/puna/solidaarisuus voimien >hallinnassa.
Niinpä. Nythän on jo nähty, kuinka suuryritykset on EU:ssa kansallistettu, 20 % bruttokansantuotteesta menee armeijan käyttöön (joka tukahduttaa verisesti kaikki protestit EU:ta vastaan), vähemmistökansoja kyyditetään EU:n sisällä leireille, salainen EU-poliisi urkkii tietoja kaikista kansalaisista ja kirjaa ylös kaikki merkit toisinajattelusta... kyllä, elämä on tosiaan kuin Neuvostoliitossa. Mitään eroa ei ole havaittavissa.
Odotahan vain, Risto, kyllä ne löytävät vielä sinutkin. Gulag odottaa...
|
|
jatam
28.09.1999 02:29:57
18997
|
tiedosta...
Vesa Tenhunen kirjoitti 28.09.1999 (18995)...
>Vapaa tiede vai sosialistinen >inkvisitio? kirjoitti 28.09.1999 >(18970)...
>>Vastaan tässä samassa muillekkin >>samasta asiasta kiusaantuneille. Minä >>pidän lukua 6 miljoonaa epä- >>todennäköisenä, ja lukua 100 000 >>todennäkköisenä.
>>100% varmuudella en voi tulla >>tietoiseksi historian tapahtumista >>koska en ole itse ollut näkemässä.
>Ikääsi tietämättä arvelisin, että >Suomen itsenäistyminen v. 1917 on >sinusta huijausta. Koko toinen >maailmansota on tietysti myös >huijausta, jos et ollut sitä >näkemässä. Kenties Kekkosen valinta >presidentiksi, Kuuban ohjuskriisi ja >kuulennot ovat myöskin pelkkää >huijausta.
Kaikki(!) tietomme ovat periatteessa toisenkäden tietoa. Tai pahimmassa tapauksessa useamman käden tietoa. Kyse onkin siitä mihin luottaa...
|
|
|