Miksi minä oon minä - re Voi voi paha voi taas

Mr.K.A.T., 5/5/2021 2:10:48 AM, 405201

Lainaus: PeP, 04.05.2021 16:35:56, 405200
Olen luottanut ravinnon suhteen asiantuntijoihin, niin kauan kuin aloin kiinnittää siihen huomiota, eli pian 40 vuotta. Mahtaako entinen urheilutausta vaikuttaa, vai vaan se kuuluisa ja halveksittu auktoriteettiuskoisuus.

Luotan myös entisen arkkiatrimme neuvoon: "Kaikkea kohtuudella."
Ensimmäiset uudet perunat syön kirnuvoin ( sitä saa 250 g:n paketissa) ja sipulisillin kera.Jos jotain jää paketista, käytän sen muikkujen tai hauen paistamiseen.
Lievästi humuspitoisen järven haukea ja ahventa syön kesällä enemmän kuin yliopistolehtori Sami Taipale suositteli artikkelissa: "Mökkirannan hauki voi olla terveysriski – tutkija jättäisi tummien vesien petokalat syömättä elohopean takia".
Kohtuus toki siinäkin jo senkin takia, ettei savustuskokoista ahventa tahdo saada uistimella riittävästi.

Siinäpä sitä saa miettiä miksi minä olen minä semmoinenkuin olen. Minä otin joskus yhteen isän kanssa kun en luottanut hivenaine-puoskareihin vaan kirurgeihin. Silloin jo mietin erojen syytä. Lapsesta asti ramppasin keskussairaalassa sydänvian takia tutkimuksissa ja lapsesta asti myös luin tieteen populaariteoksia ja tätin Valittuja paloja (vintiltä löytyneitä: Jussin korva,.. Jussin sydän..). Ne on molemmat saattaneet vaikuttaa miksi luotin lääkäreihin ja lääketieteeseen jo silloin.

Isä pyydysti, keitti ja söi liikaa mutajärven haukea. Herkälle hajuaistilleni siis liikaa. Ja siksi kai en voi pitää hyvienkään kokkien valmistamaa haukea muuta kuin pahanhajuisena ällötyksenä.

Voi voi paha voi taas (Zhang et al 2021, kommentoijana Reijo Laatikainen)   [ 405196 , Mr.K.A.T. , 03.05.2021 22:38:01 ]
    Voi voi paha voi taas (Zhang et al 2021, kommentoijana Reijo Laatikainen)   [ 405200 , PeP , 04.05.2021 16:35:56 ]
        Miksi minä oon minä - re Voi voi paha voi taas   [ 405201 , Mr.K.A.T. , 05.05.2021 02:10:48 ]